Wanneer je op een andere manier met honden om begint te gaan, kan het invloed hebben op je bedrijf.
Je klanten
De verwachting van je klanten zul je moeten bijstellen. Hun hond zal misschien een keer niet helemaal af zijn, of net een andere coupe hebben dan gewend. Ook kan het zijn dat hij eerder of later klaar is dan gewend.
Een paar argumenten die kunnen helpen:
- “De behandeling nu afmaken zou zorgen voor een negatieve ervaring voor je hond, en daar ben ik niet op uit.”
- “We investeren nu in de toekomstige trimbeurten. Als we het nu positief houden, heeft hij het in de toekomst makkelijker.”
- “Je mag er bij mij op rekenen dat het welzijn van je hond voorop staat.”
- “Ik neem alle tijd voor je hond omdat ik hem alleen de beste ervaring wil geven.”
In een veranderend bedrijf zullen altijd klanten afvallen,
maar er komen passende klanten voor in de plaats!
Een blije hond is de beste beloning!
Wat is het waard dat je honden zo’n goede ervaring geeft? Je prijs moet kloppen!
Je bedrijfsvoering
Als je alle tijd neemt voor een hond en individueel werkt, heeft dat invloed op de hoeveelheid honden die je kunt trimmen. Als je je prijzen niet aanpast aan deze manier van werken, snij je jezelf in de vingers.
- Klanten die achter je werkwijze staan zullen het ervoor over hebben.
- Klanten die het er niet voor over hebben staan dan blijkbaar niet achter je werkwijze (uitzonderingen met geldproblemen daar gelaten).
- Klanten die niet achter je werkwijze staan kosten je meer tijd en energie dan dat het geld oplevert.
- Langzamerhand hou je alleen de klanten over die bij jouw manier van werken passen.
- Het is jammer, maar sommige klanten zullen hun hond ergens anders gaan brengen. Dat blijft lastig (niet alleen financieel), maar zeker omdat je weet dat de hond het elders wellicht minder goed gaat hebben.
Je marketing
Werk je volgens de maatstaven van Dog Centered Grooming? Dan heb je iets speciaals te bieden en dat kan je gebruiken in je marketing. Steeds meer mensen zijn op zoek naar professionals die werken met stressreductie en respect voor de emoties van hun hond. Adverteer hiermee en laat het horen!
Stressreductie en respect voor emoties zijn niet zomaar modetermen:
het is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek
en het zorgt voor gelukkigere honden en mensen!